Connect with us

News

STUDIU: Românii au cheltuit mai mult pe produse de uz curent în 2017

Published

on

Industria bunurilor de larg consum a înregistrat o creștere de aproape 6% în valoare, în primele 9 luni ale anului. Românii au cheltuit mai mult la un act de cumpărare, însă au cumpărat cu o frecvență relativ similară față de primele 9 luni din 2016.

Comerțul modern domină în continuare piața de FMCG și se distanțează din ce în ce mai mult de cel tradițional. Formatele moderne au atins o cotă de piață cumulată de peste 58%, cu două puncte procentuale mai mult decât în primele 9 luni din 2016.

 

Frecvența de cumpărare se mută din comerțul tradițional în cel modern. Hypermarketurile continuă să fie cel mai important canal pentru această industrie, dar stagnează din punctul de vedere al cotei de piață comparativ cu anul trecut, așa cum se întâmplă și cu supermarketurile. În schimb, magazinele de proximitate râmân vedetele comerțului modern, câștigând noi cumpărători ca urmare a ritmului de expansiune ridicat. Și magazinele de tip discount se dezvoltă semnificativ – aproape trei sferturi dintre români au cumpărat cel puțin o dată bunuri de larg consum din acest format în primele 9 luni din 2017.

 

Categoriile de produse pentru îngrijirea casei au avut cel mai accelerat ritm de creștere

 

Din punct de vedere al importanței principalelor categorii de bunuri de larg consum, cea mai mare pondere o dețin alimentele, atât cele proaspete (fructe, legume, carne, lactate etc.), cât și cele ambalate. În rândul alimentelor proaspete, cea mai mare dinamică au avut-o lactatele, iar dintre acestea cel mai mult au crescut în valoare untul, brânza proaspătă și specialitățile din brânză.

Dintre băuturi, cel mai bine au evoluat vinurile, șampania și spirtoasele. În zona de bunuri non-alimentare, produsele pentru îngrijirea locuinței au bună avut cea mai performanță, dar și cele pentru îngrijire personală s-au clasat bine, în special produsele pentru îngrijirea tenului. Totuși, impactul acestor categorii în dezvoltarea industriei FMCG rămâne unul limitat, din cauza ponderii mici a acestora în coșul de cumpărături.

 

Ponderea promoțiilor scade ușor. Mărcile private se mențin

În comparație cu anul trecut, bunurile de folosință curentă vândute la promoție au avut mai degrabă o evoluție constantă. O importanță mare în rândul promoțiilor o dețin în continuare categorii de îngrijire personală – precum produsele de îngrijire a feței și a corpului -, produsele pentru îngrijirea casei și băuturile.

În ceea ce privește ponderea mărcilor private în consum, acestea se mențin la nivelul anului trecut. Magazinele de tip discount și cele de proximitate au vândut într-o proporție mai mare decât alte tipuri de magazine produse sub eticheta marcă privată.

 

Digital

Atena Boca este singura româncă aleasă de Facebook în programul Community Leadership 2018

Published

on

De numele Atenei Boca se leagă nu numai asociația „La primul bebe”, pe care a fondat-o după ce a devenit mamă, ci și cea mai activă și mai amplă comunitate online de la noi, destinată gravidelor și proaspetelor mame, care a reușit în câțiva ani să aibă un impact real în societate prin sprijinul emoțional și informațional oferit celor peste 52.000 de membri și prin strângerea unei sume de aproape jumătate de milion de euro în campaniile sale umanitare.

Și tocmai puterea comunității, pe care Atena a învățat-o alături de membrii asociației sale, este cea care i-a adus o veste cu totul și cu totul specială: este singura româncă aleasă de Facebook să facă parte din programul Community Leadership 2018, din peste 6000 de aplicații din aproape toate țările lumii.

Pe numele său complet Facebook Community Leadership Program Residency and Fellowship, acesta este un program de un an oferit și coordonat de Facebook Headquarters, care sprijină cei mai puternici lideri de comunități din întreaga lume să își ducă la capăt viziunea și misiunea, atât prin burse, dar mai ales prin training continuu vreme de 12 luni. „Va fi o școală extraordinară pentru mine să pot învăța direct de la sursă atât de mult timp și să am șansa uriașă să îi întâlnesc pe cei mai buni din lume. Un networking la nivel înalt. Sunt singura din Romania, da, și suntem doar 20 de persoane din Europa, restul vin de pe celelalte continente”, spune încântată Atena.

Fondatoarea „La primul bebe”, cea mai mare comunitate de sprijin pentru mame educate de la noi, povestește că a aplicat pentru acest program în februarie anul acesta. „Scria pe el numele meu, atât de bine se potrivea descrierea lui cu ceea ce fac eu de aproape șase ani. Am trecut printr-un lung proces de selecție și sunt foarte fericită că am trecut toate probele. Pentru mine este o onoare să îmi fie validată activitatea de însăși platforma în care am construit comunitatea La primul bebe. Înseamnă foarte mult. Îmi întărește ideea că oricine poate să construiască ceva cu sens atunci când își găsește drumul, când își urmează talentele, când are în vedere și binele celor din jur și nu doar pe al lui”, crede Atena.

Asociația pe care a fondat-o, „La primul bebe”, numără în prezent peste 52.000 de membri activi și își desfășoară activitatea în 17 orașe din țară. Totul a pornit dintr-o nevoie personală a Atenei, care, imediat după nașterea fiului ei, a simțit nevoia să găsească informații rapid și din surse de încredere, dar mai ales să vadă că și alte mame trec prin experiența ei. Așa a creat un grup închis pe Facebook în care a invitat 10 amice care deveniseră și ele mame de curând și, în mai puțin de o lună, a strâns în jurul ei 400 de membri. Grupul a devenit în scurt timp o adevărată comunitate, astăzi cu peste 52.000 de persoane, în care mamele din întreaga țară și de peste hotare înscrise în program în urma unui proces de selecție primesc sprijin în perioada sarcinii și în primii 4 ani după naștere prin: apartenența la o comunitate online activă și educată, informare prin experți din diverse domenii, acces la evenimentele sale de educație parentală de înaltă calitate, organizate special pentru ele. Acum, „La primul bebe” reprezintă cea mai activă și mai amplă comunitate online de la noi, cu peste 100 de evenimente organizate, în ultimii 5 ani, și cu peste 20.000 de părinți prezenți la acestea.

Un model de antreprenor care a creat o punte puternică între online și offline, Atena Boca a reușit prin intermediul asociației pe care o conduce și să ajute. Așa se face că eforturile acestei comunități de mame s-au concretizat în campanii caritabile importante. „La primul bebe prematur” a reușit să doteze maternitățile din 6 orașe cu pompe de sân atât de necesare. Asociația a contribuit apoi cu strângerea a 104.000 de euro, bani cu care se construiește un etaj „La primul bebe” în proiectul MagicHome, refugiul părinților cu copiii bolnavi de cancer. De asemenea, campania „La primul bebe – Butonul roșu” a contribuit la dotarea secției Terapie intensivă nou-născuți (TINN) Marie Curie cu un sistem de supra-avertizare ce micșorează rata mortalității și, de asemenea, a maternității din Sibiu cu incubatoare neo-natale, amândouă în valoare de 150.000 de euro. În total peste 400.000 Euro strânși pentru proiecte umanitare de impact.

Continue Reading

Media

Stirile PRO TV prezinta campania ”100 de ani in 100 de zile”!

Published

on

Foto Credit: PRO TV

Știrile PRO TV prezintă campania – document care celebrează centenarul României: ”100 de ani în 100 de zile”, realizată cu ajutorul Arhivelor Naționale ale României. Timp de 100 de zile, Paula Herlo, Alex Dima, Cosmin Savu, Rareș Nastase și Paul Angelescu vor prezenta, an cu an, evoluția României pornind de la 1918.

Seria de mini-documentare ce vor fi prezentate în fiecare zi, la Știrile PRO TV, va vorbi despre oameni importanți care au construit România de astăzi, despre evenimentele care au marcat cursul istoriei noastre, dar și despre cei care vor putea să schimbe următorii 100 de ani.

 

Se apropie aniversarea a 100 de ani de la momentul culminant pentru care Romania a intrat în primul război mondial: marea unire înfăptuită în 1918. Știrile PRO TV celebrează evoluția țării și trec în revistă principalele evenimente din fiecare an din ultimul veac. Războaie și alianțe, căsătorii și decese, invenții sau înființarea instituțiilor necesare în modernitate, toate acestea sunt marcate în 100 de mini-documentare în 100 de zile pentru 100 de ani de România”, a spus Cosmin Savu, cel care le va spune telespectatorilor povestea primilor 20 de ani ai României din perioada interbelică.

 

Una dintre cele mai dificile perioade prin care a trecut România va fi aratată de Paul Angelescu în cadrul Știrilor PRO TV. ”Instaurarea dictaturii regale, dezmembrarea României Mari, venirea la putere a legionarilor, trecerea la dictatura militară, intrarea armatei române în cel de-Al Doilea Război Mondial pe frontul est, holocaustul din România, întoarcerea armelor și trecerea de partea aliaților, primii ani ai regimului comunist și sovietizarea economiei. Toate s-au întamplat în această perioadă (1938 – 1958) agitată din istoria României, în care la conducerea țării au fost unele dintre cele mai controversate personalități ale țării noastre”, spune Paul Angelescu.

 

Puterea sistemului comunist ajunge la cote nebănuite în perioada 1958 – 1977, iar tot atunci în fruntea statului este pus Nicolae Ceaușescu. Despre aceasta etapă crucială în evoluția României va vorbi Alex Dima. ”Pe începutul acestor ani colectivizarea atinge cote maxime. În același timp, continuă și lupta împotriva celor care se opuneau sistemului, au loc arestări masive și mii de oameni sunt trimiși la reeducare prin muncă, sunt naționalizate casele foștilor industriași. Lumea are parte de tulburări și evenimente istorice. În România, comunismul se întărește. În 1965 moare Gheorghe Gheorghiu Dej și Ceașescu este ales președinte. Începe marea industrializare, se interzice avortul, apare legea care prevede că cei care părăsesc țara în mod clandestin pierd cetățenia română. România intră în ”etapa făuririi societății multilateral dezvoltate” care cuprinde câteva cincinale, doctrină ce va marca dezvoltarea viitoare a României”, spune Alex Dima.

 

Raționalizare, revoluție, mineriade și datorii externe, acestea sunt câteva dintre elementele cheie pe care le va prezenta Paula Herlo din perioada 1978 – 1997. ”100 de ani în 100 de zile e o lecție de istorie. O întoarcere în trecut ca să știm cine suntem și cine am putea fi. Să învățăm din greșelile istoriei ca să scriem următorii 100 de ani pentru generațiile ce vin. Eu spun poveștile anilor 1978 – 1997 și pentru mine au fost întoarcerea în copilăria mea, în anii în care comunismul a distrus tot. Le voi spune telespectatorilor totul despre cum a început raționalizarea, cum am plătit noi, copii și părinții noștri, datoria externă, despre revoluție și mineriade, despre trecerea de la comunism la o democrație pe care unii și azi încearcă să o înțeleagă”, a spus Paula Herlo.

 

De ultima etapă a istoriei României (1998 – prezent) se va ocupa Rareș Năstase, cel ne va prezenta România în plină tranziție, cu aderarea la NATO, și mai apoi la Uniunea Europeană, România până în zilele noastre: ”Voi arăta România în plină perioadă de tranziție, cu marea denominare, cu ruperi de alianțe politice, cu suspendarea președintelui și cu mari dosare de corupție. Sunt 20 de ani în care se vede și boom-ul economic, și criza, dar și o transformare a lumii întregi, odată cu uriașa dramă de la World Trade Center, când omenirea a cunoscut tragediile provocate de terorism. Sunt anii în care au apărut în România mall-urile și multinaționalele, dar a avut loc și marea privatizare prin lichidare, cea care a măcinat, încet și sigur, industria românească”, spune Rareș Nastase.

Continue Reading

News

Posturile de radio şi televiziune ar putea difuza noi anunţuri de interes public

Published

on

Radiourile şi televiziunile din România ar putea avea în curând obligaţia de a difuza două noi anunţuri de interes public, anunta agentia RADOR. 

„Pentru sănătatea economiei cumpăraţi produse fabricate în România!” şi „Pentru un mediu sănătos învăţaţi copiii să respecte natura!”. Proiectul a fost adoptat astăzi de plenul Camerei Deputaţilor şi completează Legea audiovizualului. Astfel, cele două mesaje referitoare la produsele fabricate în România şi la respectarea naturii ar urma să fie difuzate gratuit şi fără a fi incluse în calculul duratei legale alocate publicităţii.

Tot în categoria anunţurilor de interes public sunt introduse şi cele referitoare la fenomenele hidrometeorologice periculoase emise de autorităţile naţionale în domeniu. Forul decizional pentru acest act normativ este Senatul.

Continue Reading

Trending