Connect with us

Educatie

S-a lansat proiectul editorial Scoala9, spatiu de dezbatere si dialog pentru invatamantul preuniversitar in Romania

Published

on

Echipa editorială DoR (Decât o Revistă) în parteneriat cu BRD – Groupe Société Générale semnează cea mai recentă premieră jurnalistică din țara noastră prin lansarea publicației „Școala9” – un demers autentic dedicat explorării, dezbaterii și documentării peisajului educației preuniversitare din țara noastră.

Proiectul editorial „Școala9”, hotspot educațional creat de DoR și BRD și coordonat de redactorul-șef Georgiana Ilie, este un spațiu care adună idei și lansează o provocare la dialog tuturor actorilor – profesori, părinți, elevi, factori de decizie (instituții), specialiști în educație – cu privire la direcţia în care se îndreaptă educația românească, adresând totodată cele mai bune metode dedicate dezvoltării performanței și calității în educație. Din dorința de a transforma cititul publicației într-o experienţă activă, în măsură să creeze interacțiuni autentice cu o comunitate de cititori, platforma va pune la dispoziție și o zonă de dezbateri publice pe teme relevante, lansate în urma explorărilor jurnalistice ale echipei redacționale.

Platforma Școala9 a apărut ca idee atunci când am constatat că nu există un spațiu public în care să se pună în discuție idei moderne despre educație. Sigur subiectul este tratat și de presă și de mulți experți în educație sau ONG-uri, însă de multe ori pe canale diferite. Credem că este nevoie să construim o piață a ideilor despre educație care să pornească din interiorul sistemului, și nu de la marginea lui sau creând o alternativă la el. Poți crea o școală alternativă la educația formală, dar nu poți crea un întreg sistem.  La această piață ar trebui să contribuie desigur specialiștii, dar și profesorii care sunt inima sistemului, elevii și părinții. Ne dorim ca această platformă să fie un spațiu viu, deschis, care pe lângă jurnalism de calitate construiește programe și susține cauze legate de educație. Vă așteptăm pe Școala9!”, spune Cosmina Frîncu, Brand Communication Manager  BRD – Groupe Société Générale.

Școala9 este locul în care profesorii, părinții și copiii își pot recunoaște viața de fiecare zi din școală. Nașterea unui nou sistem de educație – unul în care profesorii folosesc metode moderne de predare, în care elevii sunt pregătiți pentru lumea de azi, în care părinții sunt partenerii reali ai școlii – nu se poate face fără implicarea activă a tuturor acestor părți” (redactor-șef Georgiana Ilie, din manifestul Școala9)

Website: www.scoala9.ro

Educatie

Echipe FIRST Tech Challenge fac demonstrații de robotică în cadrul Bucharest Science Festival

Published

on

Pasiunea pentru robotică și tehnologie i-a transformat într-unii dintre cei mai apreciați elevi din România, iar miercuri, joi și vineri, pe 26, 27 și, respectiv 28 septembrie, echipe FIRST Tech Challenge Romania fac demonstrații de robotică în cadrul Bucharest Science Festival.

Cinci medalii de aur și locul I la Olimpiada Internațională de Robotică 2018, organizată în Mexic, este performanța extraordinară și greu de egalat pe care o echipă membră a celebrului program internațional implementat și în România de asociația „Nație Prin Educație” a obținut-o anul acesta.

Copiii și părinții curioși să întâlnească acești elevi excepționali și să vadă cu ce își petrec timpul atunci când își perfecționează roboții au această șansă în cadrul Bucharest Science Festival. Astfel, miercuri, 26 septembrie, între 11:00 și 13:00, la Muzeul de Geologie București, la Salonul de Știință al Școlilor, membrii FIRST Tech Challenge Romania vor face o prezentarea a proiectului și a roboților.

Joi, 27 septembrie, între 11:00 și 17:00, aceleași echipe își așteaptă vizitatorii în hub-ul de Robotică de la Universitatea Politehnică, la Facultatea de Ingineria și Managementul Sistemelor Tehnologice, locul despre care se poate spune că este cea de-a doua casă pentru pasionații robotiști.

Vineri, 28 septembrie, între 16:00 și 22:00, elevi care fac parte din programul FIRST Tech Challenge, alături de alți expozanți cu invenții și proiecte din domeniul tech, robotică și STEM vor putea fi vizitați la Mall Promenada.

În prezent, România este a treia țară ca număr de echipe FIRST Tech Challenge, după SUA și China. Programul educațional BRD FIRST Tech Challenge Romania este adus în România de către Asociația „Nație Prin Educație”, cu licență de la FIRST USA (For Inspiration and Recognition of Science and Technology), cea mai mare structură ONG din domeniul roboticii și educației STEM.

Continue Reading

Educatie

UBP: Festivitatea de deschidere a anului universitar 2018-2019

Published

on

Foto Credit: UPB

Luni, 24 septembrie, ora 10:00, Universitatea POLITEHNICĂ din Bucureşti (UPB) a deschis noul an universitar, manifestare care a marcat totodată, generaţia cu numărul 200 a celei mai mari instituţii de învăţământ superior cu profil tehnic din ţară.

La eveniment au participat, alături de studenţii universităţii, ministrul Educaţiei Naţionale, Valentin Popă, ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale, Petru Bogdan Cojocaru, ministrul finanțelor publice Eugen Teodorovici, ambasadori și reprezentanți din peste 20 de țări din Europa și alte 3 continente, cadre didactice, cercetători, precum şi multe alte personalităţi din mediul public și privat. Anul acesta, evenimentul s-a va desfăşura în Noua AULĂ a universității aflată în campusul UPB (lângă clădirea Bibliotecii Centrale).

În noua AULĂ universitară peste 1200 de studenți ai UPB au fost prezenți, alături de invitați și cadrele didactice. 

Pe drept cuvânt, despre Universitatea Politehnica din Bucureşti s-ar putea spune că este cele mai mare oraş al inovaţiei, tehnologiilor avansate şi al excelenţei academice. Prin cei peste 30.000 de studenţi (6.000, doar în anul I) , angrenaţi în ciclul studiilor de licenţă, master sau doctorat, precum şi prin prezenţa constantă a acestora la cele mai mari provocări competiţionale din domeniul ingineriei mondiale, dar şi prin rezultatele remarcabile obţinute în fiecare an, Universitatea Politehnica din Bucureşti rămâne un etalon al mediului academic românesc şi un ambasador al României în întreaga lume. O dovadă în plus, o constituie şi faptul, că în vara acestui an, Universitatea Politehnica din București a fost ierarhizată în top 500 cele mai bune universități din lume în clasamentul intitulat „Academic Ranking of World Universities/ARWU”, cunoscut și ca ierarhizarea Shanghai.

„Prin istoria celor 200 de ani ai Universităţii noastre, prin valorile care s-au format şi performat aici, prin cadrele didactice devotate excelenţei academice şi prin recunoaşterea internaţională de care se bucură, în anul său bicentenar şi în anul centenarului Marii Unirii, Universitatea Politehnica din Bucureşti rămâne un real pilon de susţinere al  ansamblului cultural, ştiinţific şi educaţional, românesc. Deschiderea noului an universitar, reprezintă totodată şi o nouă deschidere către universul cercetării ştiinţifice aprofundate, al creaţiei şi al inovării şi, am convingerea că, prin valoarea studenţilor noştri vom putea menţine, cel puţin alţi 200 de ani,  învăţământul academic românesc pe harta mondială a performanţei” a declarat Mihnea Costoiu, Rectorul Universităţii Politehnica din Bucureşti.

Este de menţionat faptul că, anul trecut UPB ocupa locul 22 la nivelul universităţilor Europei de Sud-Est, ierarhizarea fiind realizată de către SCImago Institutions Rankings, una dintre cele mai cunoscute resurse de ierarhizare a universităților la nivel mondial. În prezent, prin cele 15 facultăţi ale sale, Universitatea POLITEHNICA din Bucureşti şcolarizează un număr total de 30.000 de studenţi, dintre care 6.000 pășesc acum pentru prima oară pe treptele universităţii, 22 dintre aceştia fiind olimpici naţionali şi internaţionali ân perioada studiilor liceale.

Continue Reading

Digital

40 de școli încep anul școlar în Digitaliada

Published

on

Fundația Orange lansează ediția 3.0 a programului Digitaliada și adaugă 10 noi școli selectate prin concurs deschis: Uriu (Bistrița-Năsăud), Costești (Buzău), Teregova (Caraș-Severin), Luna de Sus (Cluj), Sita Buzăului (Covasna), Dragomirești (Dâmbovița), Medieșu Aurit (Satu-Mare), Turnu Roșu (Sibiu), Ivănești (Vaslui), Tîmboești (Vrancea).

Astfel, 40 de școli de la sate, din 26 de județe, intră în anul școlar 2018-2019 cu laboratoare digitale complet echipate și cu materiale digitale educaționale pentru Matematică și Informatică. Peste 130 de directori și profesori de Matematică și Informatică din cele 40 de școli au participat la sesiunile de formare. Aceștia au acces la aplicațiile educaționale instalate pe tablete, la 124 de proiecte didactice adaptate și șase ghiduri de predare digitală. Astfel, 4.500 de elevi din mediul rural învață în Laboratoare Digitale dotate cu 1.150 tablete, 41 de laptopuri, 38 de videoproiectoare și ecrane de proiecție.

Digitaliada este un program de educație digitală, care se desfășoară cu avizul Ministerului Educației Naționale și care își propune încurajarea folosirii tehnologiei pentru îmbunătățirea performanței școlare. Pentru a crește performanțele școlare ale elevilor și pentru a-i pregăti pentru oportunitățile viitorului, Fundația Orange a investit în programul Digitaliada 1,3 milioane euro.

La nivel rural, se încurajează învățarea prin metode digitale interactive a matematicii și TIC pentru elevii claselor V-VIII. La nivel național, Fundația Orange susține educația digitală prin dezvoltarea platformei online www.digitaliada.ro și prin concursul de materiale digitale #Digitaliada. Platforma este un hub online de conținut educațional, ce poate fi accesat și folosit de oricine este interesat, elevi sau profesori din toată țara.

 „Rezultatele înregistrate după primii doi ani de Digitaliada confirmă faptul că metodele digitale contribuie la o mai bună înțelegere a noțiunilor teoretice și la un grad mai mare de implicare la clasă din partea elevilor. Cercetarea realizată de experți în sociologie și educație pe parcursul ediției Digitaliada 2.0, arată că mai bine de jumătate dintre elevi (56%) și-au descărcat aplicațiile folosite la școală și pe device-urile pe care le au acasă” a declarat Dana Deac, Președinte al Fundației Orange.

Profesorii din școlile Digitaliada și-au însușit metode alternative de lucru la clasă, au creat o comunitate și au devenit modele în județele lor.

În opinia profesorilor, folosirea instrumentelor digitale reprezintă o metodă eficientă de combatere a absenteismului și a abandonului școlar, în cazul copiilor cu rezultate slabe la învățătură. În cazul elevilor cu rezultate medii și bune la învățătură, aceste metode sunt folosite și apreciate pentru că oferă feedback imediat, îi motivează să se autodepășească și să se dezvolte la nivel personal.

80% dintre părinții elevilor participanți la program consideră că, în învățarea materiei, este de mare ajutor pentru elevi să folosească internetul și tableta/calculatorul în timpul orelor.

„Îmi place să învăț pe tabletă. Orele sunt diferite, putem să vorbim, să colaborăm între noi. Doamna profesoară ne încurajează să mergem să îi ajutăm și pe cei care nu prea se descurcă. Iar eu mă bucur, pentru că îmi place să ajut”, spune Costel, elev în clasa a VI-a la școala gimnazială Mircea-Vodă, județul Brăila.

Continue Reading

Trending