Connect with us

Educatie

Mihnea Costoiu: Aproape 80% dintre studenţii UPB sunt angajaţi deja la finalul anului trei

Published

on

Rectorul Universităţii Politehnica Bucureşti, Mihnea Costoiu, a declarat luni că aproximativ 80% dintre studenţii UPB sunt angajaţi încă din anul al treilea de studiu.

,Din nefericire, foarte mulţi (studenţi angajaţi din timpul facultăţii – n.r.). În anul doi circa 40% din studenţi sunt angajaţi, în anul trei deja cifra începe cu şase. La finalul anului trei 80% dintre ei sunt deja angajaţi, ceea ce este foarte mult. Din punctul nostru de vedere ne-am dori să stea cât mai mult în şcoală, doar în şcoală, nu să fie angajaţi, să lucreze în perioada studiilor’, a spus Costoiu, după deschiderea anului universitar 2019 – 2020.

El a amintit că UPB are propria agenţie de plasare a forţei de muncă ce recrutează studenţi şi absolvenţi.

,Avem agenţia noastră de plasare a forţei de muncă, se cheamă Polijob. Recrutăm studenţi dedicaţi pentru o anumită zonă. Foarte important – această agenţie nu este doar pentru studenţii din aceşti ani, ci şi pentru cei care au terminat în anii trecuţi’, a afirmat rectorul. Potrivit acestuia, un număr de 2.500 de studenţi străini din 100 de ţări urmează cursurile facultăţilor din cadrul UPB în acest an universitar. ‘Suntem în acest an într-un an bun. Este al şaselea an în care creşte constant (numărul studenţilor străini – n.r.), depăşim 2.500 de studenţi străini din 100 de ţări ale lumii. Avem studenţi veniţi din Japonia, America de Sud, toate ţările europene, nordul Africii, Orientul Apropiat, Orientul Îndepărtat. Chiar vreau să remarc faptul că, anul acesta, generaţia trecută care a absolvit în 2019 a avut printre şefii de promoţie şapte studenţi străini care au învăţat în limba engleză, franceză sau germană în universitatea noastră’, a arătat Mihnea Costoiu.

El a menţionat că 70% dintre studenţii UPB sunt din provincie, iar 30% din Bucureşti.

 

Sursa: AGERPRES

Educatie

Investiția în educația antreprenorială poate face diferența între succes și eșec, potrivit studiului „Românii despre antreprenoriat”

Published

on

Antreprenoriatul. Visul frumos despre libertate al multor angajați care își doresc să își gestioneze orele de muncă, să se implice într-un proiect personal și în dezvoltarea propriilor idei într-o afacere profitabilă. De altfel, libertatea este și primul dintre cei mai importanți factori care i-au motivat și determinat pe antreprenori să demareze propria afacere, într-o proporție de 21%, potrivit studiului de piață „Românii despre antreprenoriat”, realizat online de iVOX în perioada 18 martie – 09 aprilie 2019, pe un eșantion compus din 1044 de respondenți.

După libertate, aceștia au nominalizat pasiunea pentru produsele sau serviciile pe care le-au pus pe piață (17%), programul flexibil (17%), iar pe ultimul loc se află câștigurile și reușita personală (13%).

 

Studiul relevă, de asemenea, pe lângă motivațiile care stau la baza afacerilor dezvoltate pe cont propriu și un alt aspect: dificultățile de care s-au lovit antreprenorii români, atât la început, cât și pe parcursul creșterii business-ului. Astfel, pe primele trei locuri în topul problemelor se află cadrul legal/fiscal din România (38%), lipsa de finanțare (32%) și contactul cu autoritățile locale/naționale (25%). Un alt aspect, care ține însă în mod direct de antreprenorul român este cel al educației antreprenoriale și al investiției în această zonă,  concretizat într-un procent de 24% care a nominalizat lipsa de pregătire antreprenorială printre factorii dificili de reușită.

Studiul arată că 3 din 10 antreprenori acordă aproximativ 3 ore pe lună pentru a-și dezvolta educația antreprenorială prin cursuri, workshop-uri sau traininguri, iar 29% dintre respondenții antreprenori nu alocă deloc timp pentru astfel de activități. Pentru aceste activități, cei mai mulți (46%) preferă doar sursele gratuite, 23% investesc în dezvoltarea educației antreprenoriale între 100 și 500 de lei lunar, iar 19% investesc o sumă mai mică, de cel mult 100 de lei.

 

Când vine vorba despre educație în antreprenoriat, business mentorul Cristian Onețiu, în prezent unul dintre cei mai apreciați și influenți tineri antreprenori din România, spune că el a descoperit din experiențele profesionale trăite ce înseamnă importanța educației și cum, în multe cazuri, investiția financiară în această arie de pregătire poate face diferența între succes și eșec.

 

„Vremea <părerologilor în afaceri> a apus. Atât a părerologilor traineri, cât și a părerologilor antreprenori! În ultimii 3 ani mi-am dedicat o mare parte din timpul meu pentru a construi evenimente și programe de educație structurată, dedicate antreprenorilor. Informații practice și mai ales validate prin experiența mea de peste 15 ani de antreprenoriat, cu rezultate clare în peste 100 de milioane de euro cumulat în afacerile proprii.  Vreau să dau mai departe cât mai mult din ce știu, pentru ca o nouă generație de antreprenori să devină independenți financiar și modele pozitive în societate. Sunt foarte fericit să văd că tot mai mulți antreprenori, care devenind conștienti că ce i-a adus „AICI”, nu e sigur că îi va duce „ACOLO” (stabilizarea, dezvoltarea și scalarea afacerii), apelează la surse validate de informații antreprenoriale. Mii de antreprenori au participat deja la acțiunile noastre și câțiva au reușit deja să își atingă o bună parte din obiectivele lor curajoase. Asta ne bucură cel mai mult. Că revin după câteva luni de învățare și aplicare și împărtășesc reușitele lor. Validând astfel procesul nostru educațional, dar mai ales încurajându-i și pe ceilalți să continue în efortul lor de a atinge succesul, indiferent cum îl definesc: ieșirea din datorii, depășirea BreakEven, primul milion/primele 10 milioane, venituri anuale sau chiar EXIT”, spune Onețiu.

 

De ce sunt foarte importante sursele și de ce, dincolo de programele gratuite, excelența înseamnă și o investiție financiară în zona de educație? Business mentorul explică faptul că fiecare antreprenor își dorește dividende, acesta fiind motivul primar pentru care a decis să riște într-o activitate pe cont propriu. Însă trebuie înțeles procesul firesc prin care se ajunge la acest deziderat. „Am să o iau invers: Dividende – Profit net – cheltuieli controlate – Gross Margin sustenabil – Venituri în creștere – Acțiuni și monitorizare – Finanțare – Planificare tactică și strategică – Viziune, Misiune, Valori solide care să asigure o cultură organizațională puternică și eficientă. Asta ar fi doar cele super importante. Dacă cineva își dorește cu adevărat DIVIDENDE serioase și câștigate sustenabil, e firesc să implementeze un astfel de proces de management. Iar dacă nu știe cum să facă, singura soluție este să învețe. Și de aceea vorbim despre ScaleUP. În primul rând pentru a construi arhitectura afacerii sale și pentru a ști exact pe cine să implice, ce atribuțiuni să îndeplinească și ce rezultate să aducă în companie. Este cea mai sigură cale prin care nu doar afacerea actuală, dar și următoarele afaceri vor fi construite pe principii solide, vor atrage colaboratori profesioniști și vor ajunge la profit într-un mod previzibil”.

 

Cercetarea „Românii despre antreprenoriat” reproduce din punct de vedere al principalelor caracteristici structura socio-demografică a populaţiei utilizatorilor de Internet din România, aşa cum decurge din cercetarea Gallup „Piaţa serviciilor de acces la Internet”, realizată la cererea ANCOM (Autoritatea pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii).

 

4 din 10 antreprenori respondenți ai sondajului online „Românii despre antreprenoriat” au demarat afacerea pe baza unei schițe personale, în timp ce doar 2 din 10 au avut alcătuit un plan de afaceri profesionist, pe care l-au pus în aplicare.

 

Cei mai mulți antreprenori au în subordine între 1 și 5 angajați (44%), 3 din 10 nu au niciun angajat și doar 2,5% dintre respondenți au companii mari, cu peste 100 de angajați. Principalele domenii de activitate a celor care au o afacere sunt: servicii profesionale către firme (11%), comerț bunuri de larg consum (10%), construcții (10%), activități recreaționale, educaționale, culturale și sportive (10%) și dezvoltare programe IT (9%). Majoritatea antreprenorilor folosesc mai multe canale de vânzare, însă cele mai folosite sunt: mediul online (64%), distribuția directă prin intermediul agenților de distribuție (27%), iar 16% vând prin rețeaua proprie de magazine.

Continue Reading

Educatie

190 de echipe participă în cel mai mare program de robotică din România

Published

on

Programul de robotică BRD FIRST Tech Challenge Romania este dovada faptului că dacă sunt susținuți, ghidați și încurajați, liceenii își doresc să facă performanță într-un domeniu de viitor și sunt dispuși să muncească pentru a-și împlini visurile. Programul implementat la noi în țară de Asociația „Nație Prin Educație” intră în cel de-al patrulea sezon, iar 190 de echipe, care provin din 93 de orașe, se pot mândri deja cu o primă victorie: aceea că s-au calificat să ia startul în cel mai mare program de robotică și educație STEM din România.

Asociația oferă în acest sezon granturi în valoare de 5.000 de euro pentru 30 de echipe recent formate, care constau în kituri de robotică, trusă de scule și imprimantă 3D. Pe toți cei peste 3000 de elevi de liceu înscriși îi așteaptă un drum în care vor descoperi cât de importante sunt științele exacte, abilitățile de organizare, soft skills și munca în echipă. Ei vor avea ocazia să participe la meciuri demonstrative, patru competiții regionale și mult așteptata competiție națională de la București. Și, în cele din urmă, 7 cele mai bune echipe vor reprezenta România la Campionatul Mondial din Detroit, SUA.

„Ar fi minunat să avem o echipă de robotică în fiecare liceu pentru că sunt copii talentați care și-ar dori să facă asta. Mulți elevi spun că BRD FIRST Tech Challenge Romania și Nație Prin Educație le-au schimbat viața și că nu-și pot imagina cum ar fi arătat adolescența lor fără programul de robotică. Ei nu învață doar să facă roboți, ci interacționează cu alți copii care au aceeași pasiune. Sper ca noul sezon să fie unul și mai bun, pentru că acum și noi, organizatorii, avem mai multă experiență. De asemenea, ne așteptăm ca elevii să vină cu roboți și mai performanți”, a declarat Dana Războiu.

 

Tema noului sezon al competiției internaționale FIRST Tech Challenge este SKYSTONE și se referă la orașele viitorului. Concret, tinerii care fac parte din fenomenul global FIRST trebuie să demonstreze că sunt capabili să lucreze în echipă pentru a găsi soluții inovatoare la problemele cu care omenirea se va confrunta. Toți membrii FIRST fac parte dintr-o comunitate care prețuiește și stimulează inspirația, creativitatea și speranța într-un viitor mai durabil. Tema acestui sezon le reamintește liceenilor că au puterea de a influența felul în care arată locurile pe care le numesc „acasă” și, mai ales, îi încurajează să transforme pozitiv comunitatea din care fac parte.

 

Iată care sunt momentele cheie ale acestui nou sezon BRD FIRST Tech Challenge Romania, la care oricine poate participa pentru a-și susține echipa preferată:

Regionalele eliminatorii:

Cluj-Napoca: 7 – 9 februarie 2020

Timișoara: 21 – 23 februarie 2020

Iasi: 6 – 8 martie 2020

București: 20 – 22 martie 2020

 

Campionatul Național: București, 3 – 5 aprilie 2020

 

Campionatul Mondial: Detroit, SUA, 29 aprilie – 2 mai 2020

Continue Reading

Educatie

PROIECT: 50 de școli încep anul școlar în Digitaliada

Published

on

Fundația Orange lansează ediția 4.0 a programului Digitaliada și adaugă încă 10 școli din mediul rural, selectate prin concurs deschis: Șieu (Bistrița-Năsăud), Sânpetru (Brașov), 23 august (Constanța), Roata de Jos (Giurgiu), Bretea Română (Hunedoara), Recea (Maramureș), Acățari (Mureș), Deveselu (Olt), Putna (Suceava), Roești (Vâlcea).

Noile școli intrate în programul Digitaliada al Fundației Orange se alătură celor 40 din edițiile precedente. Astfel, în total 5.500 de elevi din mediul rural, din 30 de județe, intră în anul școlar 2019-2020 în Laboratoarele Digitaliada. Acestea sunt complet echipate cu 1.500 tablete, 52 de laptopuri, 50 de videoproiectoare și ecrane de proiecție, precum și cu materiale digitale educaționale pentru Matematică și Informatică, selectate și pregătite de experți educaționali. Vara aceasta, 164 de directori și profesori de Matematică și Informatică au participat la sesiunile de formare, pentru a învăța să utilizeze noile metode digitale la clasă. Profesorii primesc acces la aplicațiile educaționale pre-instalate pe tablete și beneficiază de proiecte didactice pentru Matematică și TIC și de ghiduri de predare digitală, astfel încât să le fie ușor să predea folosind tehnologia digitală. Laboratoarele Digitaliada pot fi folosite însă de către orice profesor al școlii, nu doar de către profesorii de matematică și TIC cărora li se adresează programul.

Digitaliada este un program de educație digitală care se desfășoară cu avizul Ministerului Educației Naționale și care își propune încurajarea folosirii tehnologiei la clasă pentru îmbunătățirea performanței școlare în învățământul preuniversitar. Pentru a-i pregăti pe elevi pentru oportunitățile viitorului, Fundația Orange a investit în cele patru ediții Digitaliada 2 milioane euro.

Fundația Orange susține educația digitală la nivel național. Oricine este interesat de predarea și învățarea cu ajutorul tehnologiei digitale are la dispoziție, în mod gratuit, platforma online www.digitaliada.ro și, totodată, poate aplica la concursul de materiale digitale #Digitaliada, care încurajează dezvoltarea de materiale educaționale în limba română.

Profesorii din școlile Digitaliada susțin lecții deschise și evenimente cu ajutorul metodelor digitale și, astfel, au devenit modele pentru colegii din alte școli din județele lor. Cercetarea internă făcută pe parcursul anului școlar 2018-2019 arată că și elevii sunt mândri că fac parte din program. 95% dintre elevi cred că  orele în Laboratorul Digitaliada sunt mai distractive și antrenante, cu informații ușor de memorat și pe întelesul lor și peste 80% dintre ei și-au descărcat aplicații folosite la școală și pe echipamentele de acasă” – Dana Deac, Președinte Fundația Orange.

Părinții elevilor implicați în program consideră că această abordare modernă îi face pe elevi mai concentrați și mai interesați de școală și că o bună stăpânire a tehnologiei le crește acestora șansele de a avea un viitor mai bun. Adriana, elevă în clasa a VI-a: „Acum îmi place mult mai mult la școală și mi se pare mai distractiv. Pe lângă noțiunile teoretice pe care trebuie să le învățăm, acum totul este mult mai simplu și pot spune că matematica și informatica sunt materiile mele preferate”.

 

Despre Fundația Orange

Fundaţia Orange este o organizaţie non-profit care se implică în viaţa comunităţii prin realizarea de proiecte de filantropie menite să aducă schimbări pozitive în viaţa persoanelor dezavantajate. În cei peste 6 ani de activitate, Fundaţia Orange a investit peste 6.5 milioane de euro in proiecte de educaţie digitală pentru persoane defavorizate şi în proiecte de sănătate, educaţie, cultură în beneficiul persoanelor cu deficienţe de vedere şi/sau de auz, în scopul integrării lor sociale. Pentru mai multe informații vă rugăm vizitați www.fundatiaorange.ro și www.digitaliada.ro.   

 

Digitaliada este implementată în anul școlar 2019-2020 cu sprijinul Asociației Digital Bridge, Cult Market Research și al expertului educațional Adina Roșca.

Continue Reading

Trending