Connect with us

Digital

Materiale digitale inovative premiate în cadrul concursului #Digitaliada

Published

on

129 de materiale digitale educaționale au intrat în concursul #Digitaliada, iar juriul a selectat 9 câștigatori. #Digitaliada este un concurs care încurajează crearea de materiale cu conținut original și open source, utile procesului de învățare în limba română.

Concursul de materiale digitale este organizat în cadrul proiectului Digitaliada, al Fundației Orange, și se adresează în principal cadrelor didactice din orice școală din România, dar și tuturor persoanelor de peste 18 ani interesate să creeze și să distribuie publicului larg materiale didactice în format digital, ce pot fi folosite în predarea oricărei discipline școlare din ciclul gimnazial.

În cadrul acestei ediții au fost introduse trei secțiuni distincte pentru înscrierea materialelor digitale – Aplicații, Conținut video și Proiecte didactice. În cadrul fiecărei categorii au fost premiate 3 materiale, valoarea totală a premiilor fiind de 8000 euro. Câștigătorii primesc echipamente digitale performante, astfel încât să le fie susținută în continuare munca de dezvoltare și creare de conținut educațional digital în limba română.

Juriul celei de-a doua ediții #Digitaliada a fost format din: prof. univ. dr. Radu Gologan, președinte al Societății Române de Matematică și coordonator al Lotului Olimpic de Matematică – președintele juriului; dr. Ciprian Fartușnic, director general, Institutul de Științe ale Educației; Cristian Pațachia – Development & Innovation Manager – ‎Orange România; Roxana Rugină – fondator al platformei SimplonRomânia.org și consultant în dezvoltarea afacerilor sociale și a tehnologiilor educaționale; Amalia Fodor, director Fundația Orange.

„Sunt convins că, în foarte scurt timp, impactul digitalizării în educație va fi total. Acesta a fost și motivul pentru care este al doilea an în care am acceptat să fac parte din juriul concursului #Digitaliada. Am întâlnit cu aceste ocazii materiale de educație prin digital extrem de interesante, în majoritate alcătuite de dascăli. Aceasta probează dorința de implicare a profesorilor din România în modernizarea învățământului.” a declarat prof. univ. dr. Radu Gologan, președintele juriului.

„Am creat acest concurs pentru că am observat că în România sunt foarte puține materiale digitale în limba română ce pot fi folosite în școală. Mai ales în ce privește matematica și TIC-ul, materiile pe care este axat proiectul Digitaliada, am fost nevoiți să folosim în cele mai multe cazuri materiale în limba engleză. Pentru o țară care se laudă cu atât de mulți dezvoltatori de software, ne dorim să vedem prezența lor și în zona educațională, în special cu materiale open source, astfel încât generațiile care vin să fie din ce în ce mai bine pregătite.” a declarat Amalia Fodor, director Fundația Orange.

 

Scurtă descriere a materialelor câștigătoare

SECȚIUNEA APLICAȚII

Premiul I – Sorin Borodi, profesor de matematică din județul Cluj, cu materialul „Conul” – aplicație ce include toate etapele necesare parcurgerii temelor despre figura geometrică numită con. Premiul este un laptop performant, cu o valoare de aprox. 2000 de euro.

Premiul II –  Elena Buric, profesor de limba franceză din județul Tulcea, pentru materialul „Corpul uman. Învață să vorbești despre corpul uman în limba franceză!” – aplicația reprezintă un dispozitiv complet de învățare online a limbii franceze, care poate fi folosit atât la clasă, cât și în mod independent. Premiul este un laptop performant, cu o valoare de aprox. 1000 de euro.

Premiul al III-lea – Florin Pop, profesor de informatică și T.I.C din județul Maramureș, pentru aplicația „Structura unui sistem de calcul” – soft educațional interactiv pentru clasa a V-a, la materia TIC și Informatică, cu ajutorul căruia elevii vor descoperi ce este un computer. Premiul este un hard extern, cu o valoare de aprox. 800 de euro.

 

SECȚIUNEA CONȚINUT VIDEO

Premiul IAnda Laura Silea, profesor de limba și literatura română din județul Brașov, pentru aplicația „Idei principale la îndemână” – o lecție video de prezentare a conceptului de idei principale. Premiul este un laptop performant, cu o valoare de aprox. 1500 de euro.

Premiul IIMihai Agape, profesor de Informatică și T.I.C. din județul Mehedinți, pentru o serie de tutoriale video pentru un joc cu personajul Gobo. Premiul este o cameră video, cu o valoare de aprox. 800 de euro.

Premiul IIIIonel Dumitru Nedelcu, profesor de limba română din județul Dolj, pentru proiectul digital „Verbele Predicative” – o serie de tutoriale video despre identificarea verbelor predicative. Premiul este un hard extern, cu o valoare de aprox. 500 de euro.

 

SECȚIUNEA PROIECTE DIDACTICE

Premiul IFlorin Pop, profesor de informatică și T.I.C din județul Maramureș, pentru aplicația „Siguranța pe Internet” – proiect didactic cu implementarea aplicațiilor Google pentru Educație. Premiul este un laptop performant, cu o valoare de aprox. 800 de euro.

Premiul IIDidina Botgros, învățătoare din județul Hunedoara, pentru aplicația Orizontul local Aninoasa – material digital structurat pe 2 teme ample de conţinut şi mai multe subteme: orizontul apropiat, cum ar fi sala de clasă , școala, localitatea şi orizontul local  cu referire la  probleme ale vieții reale, așa cum apar ele în context cotidian, cu focus pe identificare de soluții, rezolvarea de probleme ale lumii reale, în scopul dezvoltării competențelor pentru viață. Premiul este o tabletă cu o valoare de aprox. 500 de euro.

Premiul IIIOvidiu Huțuleac, profesor de matematică din județul Suceava, pentru proiectul digital „Teorema lui Pitagora”, care împreună cu aplicațiile „Proiecții ortogonale pe o dreaptă”, „Teorema înălțimii”, „Teorema catetei” și „Noțiuni de trigonometrie” constituie un pachet destinat predării – învățării – evaluării unității de învățare „Relații metrice în triunghiul dreptunghic”. Premiul este un hard extern, cu o valoare de aprox. 250 de euro.

Digital

Oracle lansează asistenți digitali personalizați pentru companii

Published

on

În urma evenimentului Oracle OpenWorld de săptămâna trecută, Oracle anunță lansarea mai multor aplicații, precum „Asistenul Digital” un serviciu centrat pe inteligența artificială (IA) destinat optimizării operațiunilor la locul de muncă, a aplicațiilor blockchain pentru companii  concomitent cu creșterea nivelului de siguranță pentru serviciile serviciilor de tip Cloud.

Pentru compania americană de tehnologie, intenligența artificială (IA) transformă chatbot-urile în adevărați asistenți digitali care ajută angajații să simplifice implicarea utilizatorului, să stimuleze nivelul de eficiență și să îmbunătățească productivitatea.

Prin introducerea Asistentului Digital de la Oracle, companiile își pot crea asistenți digitali personalizați, care să ajute angajații să lucreze mai inteligent și mai productiv. Cu ajutorul ”Asistentului Digital” de la Oracle, angajații au avantajul de a lucra cu un singur asistent digital extrem de complex, care poate fi antrenat pentru aptitudini specifice anumitor domenii cu aplicații multiple, precum resurse umane (HR), planificarea resurselor companiei (ERP), gestionarea relației cu clienții (CRM) și experiența clienților (CX). Folosind tehnologia IA, ”Asistentul Digital” de la Oracle înțelege contextul, deduce intenția și identifică și învață comportamentul și rutinele utilizatorului, automatizând în mod proactiv sarcini de rutină precum autorizarea cheltuielilor și reprogramarea ședințelor, în numele utilizatorului.

Utilizatorii pot conversa cu ”Asistentul Digital” de la Oracle prin intermediul interfeței vocale, dar Asistentul Digital poate rula pe orice platformă și este optimizat pentru a fi compatibil cu platforme populare de mesagerie, inclusiv Slack, Facebook Messenger, WeChat, și Alexa. Instrumentele analitice sunt încorporate, pentru ca firmele să poată monitoriza nivelul de utilizare și să obțină în timp real informații aprofundate cu privire la comportamentul utilizatorului și performanța aplicației, pentru a permite analiza și perfecționarea continuă.

De asemenea, Oracle a lansat Tehnologia Cloud pentru aplicații Blockchain de la Oracle pentru a permite o mai bună monitorizare, urmărire și verificare a lanțului de aprovizionare.  Conectând fără probleme tehnologia Cloud de gestionare a lanțului de aprovizionare de la Oracle, Oracle ERP Cloud și alte aplicații Cloud de la Oracle, acest produs de tip Blockchain este unul care vă adăuga o valoare considerabilă acolo unde este nevoie.

Lanțurile moderne de aprovizionare generează milioane de puncte de date și mii de tranzacții zilnice care necesită validare și confirmare. Acest fapt limitează ritmul de activitate, expunând organizațiile la riscuri. Aplicațiile Blockchain de la Oracle ajută clienții să monitorizeze produsele proprii în cadrul lanțului de aprovizionare printr-un registru distribuit, pentru a obține un nivel mai ridicat de încredere în tranzacțiile comerciale, o vizibilitate mai mare în cadrul unui lanț de aprovizionare cu mai multe straturi, pentru a accelera procesul de livrare de produse și executarea contractelor și pentru a îmbunătăți gradul de satisfacție al clienților. Puteți afla mai multe în ce constau aplicațiile blockchain, accesând documentul, aici

Nu în ultimul rând, noile servicii de securizare a datelor clienților, implementat de Oracle vor îmbunătăți nivelul de detectare al amenințărilor și vor oferi protecție împotriva atacurilor de tip DDoS și a altor tipuri  de atacuri cibernetice. Noile servicii tip Cloud includ un Firewall pentru aplicații web (WAF), care asigură protecția împotriva atacurilor în traficul web, protecția la atacuri de tip Distributed Denial-of-Service (DDoS) pentru a împiedica părți externe să perturbe aplicațiile în curs, un instrument integrat de tip Cloud Access Security Broker (CASB) care monitorizează și consolidează configurațiile securizate, precum și un serviciu de gestionare a cheilor de acces (Key Management Service – KMS) care permite clienților să controleze criptarea datelor proprii.

Continue Reading

Digital

Atena Boca este singura româncă aleasă de Facebook în programul Community Leadership 2018

Published

on

De numele Atenei Boca se leagă nu numai asociația „La primul bebe”, pe care a fondat-o după ce a devenit mamă, ci și cea mai activă și mai amplă comunitate online de la noi, destinată gravidelor și proaspetelor mame, care a reușit în câțiva ani să aibă un impact real în societate prin sprijinul emoțional și informațional oferit celor peste 52.000 de membri și prin strângerea unei sume de aproape jumătate de milion de euro în campaniile sale umanitare.

Și tocmai puterea comunității, pe care Atena a învățat-o alături de membrii asociației sale, este cea care i-a adus o veste cu totul și cu totul specială: este singura româncă aleasă de Facebook să facă parte din programul Community Leadership 2018, din peste 6000 de aplicații din aproape toate țările lumii.

Pe numele său complet Facebook Community Leadership Program Residency and Fellowship, acesta este un program de un an oferit și coordonat de Facebook Headquarters, care sprijină cei mai puternici lideri de comunități din întreaga lume să își ducă la capăt viziunea și misiunea, atât prin burse, dar mai ales prin training continuu vreme de 12 luni. „Va fi o școală extraordinară pentru mine să pot învăța direct de la sursă atât de mult timp și să am șansa uriașă să îi întâlnesc pe cei mai buni din lume. Un networking la nivel înalt. Sunt singura din Romania, da, și suntem doar 20 de persoane din Europa, restul vin de pe celelalte continente”, spune încântată Atena.

Fondatoarea „La primul bebe”, cea mai mare comunitate de sprijin pentru mame educate de la noi, povestește că a aplicat pentru acest program în februarie anul acesta. „Scria pe el numele meu, atât de bine se potrivea descrierea lui cu ceea ce fac eu de aproape șase ani. Am trecut printr-un lung proces de selecție și sunt foarte fericită că am trecut toate probele. Pentru mine este o onoare să îmi fie validată activitatea de însăși platforma în care am construit comunitatea La primul bebe. Înseamnă foarte mult. Îmi întărește ideea că oricine poate să construiască ceva cu sens atunci când își găsește drumul, când își urmează talentele, când are în vedere și binele celor din jur și nu doar pe al lui”, crede Atena.

Asociația pe care a fondat-o, „La primul bebe”, numără în prezent peste 52.000 de membri activi și își desfășoară activitatea în 17 orașe din țară. Totul a pornit dintr-o nevoie personală a Atenei, care, imediat după nașterea fiului ei, a simțit nevoia să găsească informații rapid și din surse de încredere, dar mai ales să vadă că și alte mame trec prin experiența ei. Așa a creat un grup închis pe Facebook în care a invitat 10 amice care deveniseră și ele mame de curând și, în mai puțin de o lună, a strâns în jurul ei 400 de membri. Grupul a devenit în scurt timp o adevărată comunitate, astăzi cu peste 52.000 de persoane, în care mamele din întreaga țară și de peste hotare înscrise în program în urma unui proces de selecție primesc sprijin în perioada sarcinii și în primii 4 ani după naștere prin: apartenența la o comunitate online activă și educată, informare prin experți din diverse domenii, acces la evenimentele sale de educație parentală de înaltă calitate, organizate special pentru ele. Acum, „La primul bebe” reprezintă cea mai activă și mai amplă comunitate online de la noi, cu peste 100 de evenimente organizate, în ultimii 5 ani, și cu peste 20.000 de părinți prezenți la acestea.

Un model de antreprenor care a creat o punte puternică între online și offline, Atena Boca a reușit prin intermediul asociației pe care o conduce și să ajute. Așa se face că eforturile acestei comunități de mame s-au concretizat în campanii caritabile importante. „La primul bebe prematur” a reușit să doteze maternitățile din 6 orașe cu pompe de sân atât de necesare. Asociația a contribuit apoi cu strângerea a 104.000 de euro, bani cu care se construiește un etaj „La primul bebe” în proiectul MagicHome, refugiul părinților cu copiii bolnavi de cancer. De asemenea, campania „La primul bebe – Butonul roșu” a contribuit la dotarea secției Terapie intensivă nou-născuți (TINN) Marie Curie cu un sistem de supra-avertizare ce micșorează rata mortalității și, de asemenea, a maternității din Sibiu cu incubatoare neo-natale, amândouă în valoare de 150.000 de euro. În total peste 400.000 Euro strânși pentru proiecte umanitare de impact.

Continue Reading

Digital

40 de școli încep anul școlar în Digitaliada

Published

on

Fundația Orange lansează ediția 3.0 a programului Digitaliada și adaugă 10 noi școli selectate prin concurs deschis: Uriu (Bistrița-Năsăud), Costești (Buzău), Teregova (Caraș-Severin), Luna de Sus (Cluj), Sita Buzăului (Covasna), Dragomirești (Dâmbovița), Medieșu Aurit (Satu-Mare), Turnu Roșu (Sibiu), Ivănești (Vaslui), Tîmboești (Vrancea).

Astfel, 40 de școli de la sate, din 26 de județe, intră în anul școlar 2018-2019 cu laboratoare digitale complet echipate și cu materiale digitale educaționale pentru Matematică și Informatică. Peste 130 de directori și profesori de Matematică și Informatică din cele 40 de școli au participat la sesiunile de formare. Aceștia au acces la aplicațiile educaționale instalate pe tablete, la 124 de proiecte didactice adaptate și șase ghiduri de predare digitală. Astfel, 4.500 de elevi din mediul rural învață în Laboratoare Digitale dotate cu 1.150 tablete, 41 de laptopuri, 38 de videoproiectoare și ecrane de proiecție.

Digitaliada este un program de educație digitală, care se desfășoară cu avizul Ministerului Educației Naționale și care își propune încurajarea folosirii tehnologiei pentru îmbunătățirea performanței școlare. Pentru a crește performanțele școlare ale elevilor și pentru a-i pregăti pentru oportunitățile viitorului, Fundația Orange a investit în programul Digitaliada 1,3 milioane euro.

La nivel rural, se încurajează învățarea prin metode digitale interactive a matematicii și TIC pentru elevii claselor V-VIII. La nivel național, Fundația Orange susține educația digitală prin dezvoltarea platformei online www.digitaliada.ro și prin concursul de materiale digitale #Digitaliada. Platforma este un hub online de conținut educațional, ce poate fi accesat și folosit de oricine este interesat, elevi sau profesori din toată țara.

 „Rezultatele înregistrate după primii doi ani de Digitaliada confirmă faptul că metodele digitale contribuie la o mai bună înțelegere a noțiunilor teoretice și la un grad mai mare de implicare la clasă din partea elevilor. Cercetarea realizată de experți în sociologie și educație pe parcursul ediției Digitaliada 2.0, arată că mai bine de jumătate dintre elevi (56%) și-au descărcat aplicațiile folosite la școală și pe device-urile pe care le au acasă” a declarat Dana Deac, Președinte al Fundației Orange.

Profesorii din școlile Digitaliada și-au însușit metode alternative de lucru la clasă, au creat o comunitate și au devenit modele în județele lor.

În opinia profesorilor, folosirea instrumentelor digitale reprezintă o metodă eficientă de combatere a absenteismului și a abandonului școlar, în cazul copiilor cu rezultate slabe la învățătură. În cazul elevilor cu rezultate medii și bune la învățătură, aceste metode sunt folosite și apreciate pentru că oferă feedback imediat, îi motivează să se autodepășească și să se dezvolte la nivel personal.

80% dintre părinții elevilor participanți la program consideră că, în învățarea materiei, este de mare ajutor pentru elevi să folosească internetul și tableta/calculatorul în timpul orelor.

„Îmi place să învăț pe tabletă. Orele sunt diferite, putem să vorbim, să colaborăm între noi. Doamna profesoară ne încurajează să mergem să îi ajutăm și pe cei care nu prea se descurcă. Iar eu mă bucur, pentru că îmi place să ajut”, spune Costel, elev în clasa a VI-a la școala gimnazială Mircea-Vodă, județul Brăila.

Continue Reading

Trending