Connect with us

Cultura

Apostolul Bologa, din noiembrie pe micul și marele ecran

Published

on

Casa de Producţie TVR anunţă premiera filmului APOSTOLUL BOLOGA, o adaptare a romanului „Pădurea Spânzuraţilor” de Liviu Rebreanu. Filmul regizat de Dominic Dembinski are o distribuţie remarcabilă şi va putea fi văzut la Televiziunea Română la finalul acestei luni şi, pe marele ecran, în cadrul unor festivaluri de film, anunta radardemedia.ro .

Dintr-un spaţiu paradisiac, văzut ca o cameră-casă ruinată, în jurul unei spânzurători înflorite ca un cireş japonez de primăvară, Apostol Bologa ne povesteşte drumul său de la beznă la lumina învierii.

Amintirile lui devin filmul APOSTOLUL BOLOGA. Un sfânt care (ne) povesteşte, dincolo de moarte – sfinţii şi eroii, nu mor niciodată, nu-i aşa? –, o aventură în care  cei de azi ne putem recunoaşte, ne putem vedea spaimele şi urma de curaj, depăşindu-ne zona de confort istoric actual.

„Pădurea spânzuraţilor” al lui Liviu Rebreanu într-o formulă cinematografică inedită este propunerea Casei de Producţie a TVR pentru spectatori şi telespectatori, la 100 de ani de la prima conflagraţie mondială.

Apostol: Uneori privesc în sus și tavanul dispare, acoperișurile zboară ca un fâlfâit de berze, pământul se luminează  sub o Lumină de sus, văd lumea din zborul unui uliu flămând şi mă rotesc în jurul crucii aurite de pe biserica noastră din Parva iar în sufletul meu curge, ca o ploaie, o fericire veşnică, fermecată… Simt în sufletul meu pe Dumnezeu, precum sufletul meu se simte în Dumnezeu!

Celebrul roman al literaturii româneşti este văzut de Dominic Dembinski ca un poem cinematografic. Calvarul personajului principal este imaginat ca o poveste a mântuirii pe care sufletul spânzuratului o parcurge. O poveste spusă de actori importanţi ai cinematografiei româneşti: Răzvan Vasilescu, Alexandru Repan, Cristi Iacob, Mihai Stănescu, Adrian Titieni, Ion Haiduc, Marius Bodochi, Bogdan Nechifor, Andreea Vasile, Demeter Andras, Meda Victor, Mihai Bica, Andrada Fuscaş, Mircea Postelnicu, George Constantinescu și Albert Demeter.

„Diverse credinţe ale lumii mărturisesc faptul că există un timp scurt în care sufletul, desprins de trup, în drumul său către Vămile Judecăţii celeste, are acces la locurile prin care a călătorit şi la sensul făptuirilor sale după ce s-a dezlegat de lume”, ne spune Dominic Dembinski şi continuă: „Tânărul locotenent Apostol Bologa parcurge un drum iniţiatic în care, privindu-se în fosta viaţă, pricepe că târziu a putut deprinde rostul adevăratei iertări izbăvitoare, doar prin trăirea calvarului ce-l ocroteşte, paradoxal, printr-o moarte martirică – un eveniment tragic ce-i curmă viaţa, dar îi dăruieşte sensul ei.”

Povestea ofiţerului român prins în sângerosul război de acum o sută de ani îl are în rolul principal pe Mihai Stănescu, un tânăr actor care are deja în palmares atât filme româneşti şi internaţionale, cât şi colaborări cu Alexandru Tocilescu sau Horaţiu Mălăele pe scenele bucureştene. „Obţinerea rolului a însemnat pentru mine o mare provocare, şansa de a-mi verifica şi depăşi anumite limite. Proiectul a fost foarte greu, au fost două săptămâni de repetiţii şi patru de filmare, timp în care toate resursele întregii echipe au fost exploatate la maxim”, mărturiseşte Mihai.

Structurat ca un vis în vis în care lucrurile văzute sunt făcute din lucruri nevăzute, filmul are o abordare îndrăzneaţă şi neconvenţională nu doar a structurii romanului, ci şi prin ineditul construcţiei montajului – tip puzzle, călătoria sufletului în timp imaginată de regizor nefiind cronologică.

„APOSTOLUL BOLOGA adună emoţiile unui film de artă, are bugetul mai mic decât al unei producţii independente şi curajoase, cu o distribuţie de excepţie, o temă curajoasă şi originală. Ştiu că drumul lui de-abia de acum începe şi nu poate fi decât frumos!”, declară Claudia Nedelcu Duca, producătorul filmului.

Imaginea filmului este semnată de Daniel Şerbănică, montajul de Dragoş Smărăndescu, scenografie costume: Bristena de Satmaari, scenografie decor: Raluca Chelaru, Matei Bucur Mihăescu semnează muzica, iar Mihaela Constantinescu ilustraţia muzicală. APOSTOLUL BOLOGA este o producţie a Casei de Producţie TVR după un scenariu semnat de Dominic Dembinski; producător delegat: Demeter Andras.

APOSTOLUL BOLOGA face parte din proiectele Casei de Producţie TVR dedicate Centenarului Marii Uniri şi va fi putea fi vizionat pe canalele Televiziunii Române, dar şi pe marele ecran, în cadrul unor festivaluri internaţionale.

Cultura

Expoziția „Un veac de zoologie în România. Amintiri despre viitor” la Complexul Muzeal de Ştiinţele Naturii „Răsvan Angheluţă” Galaţi

Published

on

Miercuri, 6 noiembrie 2019, de la ora 13.00, Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” și Complexul Muzeal de Ştiinţele Naturii „Răsvan Angheluţă” Galaţi vă invită la vernisajul expoziţiei itinerante „Un veac de zoologie în România. Amintiri despre viitor”, care va avea loc  pe Str. Regiment 11 – Siret nr. 6A, Galați.

Expoziția, care a putut fi admirată la Muzeul Antipa și la Muzeul Olteniei Craiova, dezvăluie publicului gălățean amintiri despre personalități marcante ale zoologiei românești din ultima sută de ani: Dimitrie Voinov, Radu Codreanu, Mihai Băcescu, Nicolae Botnariuc precum și Petre Mihai Bănărescu.

Structurată în cinci secțiuni, expoziția elogiază realizările științifice ale savanților prin expunerea de imagini inedite din viața acestora, de informații din biografia lor, de documente, cărți sau alte lucrări importante publicate de către aceștia, precum și a unor obiecte care au aparținut celor cinci personalități.

„Un veac de zoologie în România. Amintiri despre viitor” va fi deschisă pentru vizitare la Complexul Muzeal de Ştiinţele Naturii „Răsvan Angheluţă” Galaţi până pe 29 februarie 2020 (program 09.00 – 17.00).

 

Sponsor principal: MOL România

Sponsor: Hotspot Educațional BRD

Parteneri: Fish’n Bricks, Adevărul, Adevărul de weekend, Historia, Historia special

Parteneri media: Radio Romania Cultural, Centruldepresa.ro, HotNews.ro, National Geographic Romania, agendacopiilor.wordpress.com.

Detalii: www.antipa.ro

 

Continue Reading

Cultura

4 cărți care iau pulsul realității, semnate de 4 autori români contemporani

Published

on

Pentru unii dintre autorii români contemporani realitatea este cea mai bună sursă de inspirație. Raluca Feher, Camelia Popa, Camelia Cavadia și Liviu Iancu plonjează în lumea realității oferind fie o radiografie a vieții de familie la români, o privire asupra junglei din spitalele românești, o imagine de ansamblu asupra lumii copiilor dispăruți, sau o reîntoarcere la primele decenii de după Revoluție, în culisele presei românești din acele vremuri.

Aceste patru romane au subiecte diferite, dar împreună oferă o imagine de ansamblu a României de azi.

 

Să nu râzi L, de Raluca Feher – o radiografie onestă și necosmetizată a vieții de familie la români

Regina nebunilor, de Camelia Popa – o poveste inspirată din jungla spitalelor românești

Purgatoriul îngerilor, de Camelia Cavadia – documentul emoționant al lumii copiilor dispăruți

Xanax, de Liviu Iancu – un roman despre primele decenii de după Revoluție, despre presa românească, despre vulnerabilitatea umană, frici, iubire și dorința de a merge înainte.

 

Câte istorii triste ascund familiile din România, câte abuzuri – fizice și emoționale – se petrec între pereții apartamentelor sau ai caselor? Cât de mult ne marchează gura lumii, mentalitățile desuete și foamea de imagine, chiar dacă e vorba doar de vecinii de bloc? Să nu râzi L, de Raluca Feher, este o radiografie onestă și necosmetizată a vieții de familie, scrisă într-un stil chirurgical, tăios, dar dureros de frumos și de profund. Un roman lansat în vară și ajuns deja la al treilea tiraj.

 

Știm că suntem țara-șvaițer, cu găuri larg decupate acolo unde ar trebui să fie consistent și solid, la educație și sănătate. Probabil că nu trece o zi fără știri din spitale – neajunsuri, pacienți abandonați, medici epuizați, un sistem în colaps. Ei bine, acest sistem este protagonistul subtil al romanului Regina nebunilor, semnat de Camelia Popa. Mistere psihologice, hipnoză, sex, accidente de mașini, deliruri, fobii, lecții de geopolitică, vacanțe la Cernobîl, un jaf la cofetărie, corupție și, nu în ultimul rând, robotizarea WC-urilor — toate gravitând în jurul Carlei Samson, un adevărat „Pygmalion al psihiatriei negre”. O poveste inspirată din realitatea cruntă și debusolantă a spitalelor românești.

 

De ce dispar copii? Unde se duc, cine îi ia? Se întorc după câteva zile, după câteva săptămâni, se mai întorc vreodată? Ce simte un părinte al cărui copil dispare în singura clipă fatală de neatenție? Ce simte un polițist care nu are nicio veste pentru familia celui dispărut? Ce e în sufletul unui copil al cărui univers se frânge brusc și trebuie să învețe din mers să supraviețuiască printre străini care nu-i sunt în niciun caz prieteni? „Am scris această carte pentru că mă impresionează vulnerabilitatea copiilor, pentru că nu pot să nu mă-ntreb unde dorm, ce mănâncă, ce vieți au copiii străzii, dar mai ales care este povestea care i-a adus acolo”, spune Camelia Cavadia, autoarea romanului Purgatoriul îngerilor, documentul emoționant al unei lumi a copiilor dispăruți.

 

Xanax de Liviu Iancu este un roman despre primele decenii de după Revoluție, dar e și o carte despre presa românească, despre vulnerabilitatea umană, despre frici, iubire și dorința de a merge înainte, oricât de grea e clipa prezentă. În același timp este și un fenomen editorial, o carte al cărei prim tiraj s-a epuizat aproape instantaneu și care a ajuns la 10.000 de exemplare.

”M-am așteptat să îmi atrag mulți dușmani după ce am scris Xanax, de la medici șpăgari, politicieni de la cel mai înalt nivel corupți, oameni de afaceri serbezi, misogini, vedete de carton, falși deontologi etc. Mi-am propus ca în lumea asta în care suntem arestați într-o cameră având ca pereți serviciul, televiziunea, Facebook și Netflix, Xanax să fie o ușă prin care omul să evadeze pentru o scurtă vreme și să mediteze la lucrurile cu adevărat importante. Am vrut să fac din Xanax un leac împotriva plictiselii și a fricilor de toate felurile”, spune autorul cărții, Liviu Iancu.

Continue Reading

Cultura

Crush Publishing la cel mai important eveniment din industria mondială a cărții

Published

on

Reprezentanții editurii Crush Publishing au fost prezenți la cel mai mare târg de carte din întreaga lume – Frankfurt Book Fair 2019. Acesta s-a desfășurat în perioada 16 – 20 octombrie la Frankfurt și a adus la un loc nu mai puțin de 280.000 de iubitori de carte, peste 7000 de publicații admirate de aceștia, dar și mii de jurnaliști din întreaga lume. Frankfurt Book Fair reprezintă cel mai important eveniment din industria mondială a cărții, dar și a drepturilor de autor.

Reprezentanții Crush Publishing, editura căreia aparțin cele două cărți deja celebre pentru copii, Frog Crush și Monkey Crush a luat parte la Frankfurt Book Fair 2019, pentru a promova cărțile, care au primit un feed-back pozitiv din partea distribuitorilor și agenților de carte.
„Am luat parte la târgul Frankfurt Booking Fair 2019 pentru a intra în interacțiune atât cu distribuitori, agenți de carte, cât și cu posibili cumpărători, și am fost bucuroși să vedem că cercetarea de piață făcută de noi s-a dovedit a fi una corectă. Oamenii, sunt foarte atrași de un produs care are o carte educațională în prim plan și este însoțită de instrumente adiacente care pot sprijini procesul de învățare. Ne bucurăm că suntem în direcția bună și că ideea noastră de a lansa o carte ca un kit educațional e apreciată, acest produs punând accentul pe interacțiunea dintre copii și părinți.”, spune Nora Hațegan, Director Executiv Crush Publishing.

În urma succesului de care primele 2 cărți s-au bucurat în ultimul an, compania va mări portofoliul de produse cu puzzle-uri, cărți de colorat, jocuri educaționale cu întrebări și răspunsuri, toate având ca obiectiv oferirea unui sprijin părinților care își doresc să petreacă mai mult timp alături de copii, într-un mod creativ, amuzant dar și educațional, îmbogățind imaginația copiilor. Până în prezent compania a investit aprox. 100.000 euro în cercetare de piață la nivel internațional, ilustrații & design, drepturi de autor, și producerea primelor 10.000 de cărți – Frog Crush și Monkey Crush, vândute în Europa, în special în piețele vorbitoare de limba engleză.

Produsele Seriei Crush pun în continuare accentul pe dobândirea de cunoștințe într-un mod amuzant și plăcut, promovând interacțiunea dintre părinți și copii. În același timp, universul Crush oferă celor mici instrumente prin care aceştia își dezvoltă imaginația prin lectură și joc, într-o lume condusă din ce în ce mai mult de tehnologie. “Odată lansate kiturile educaționale (puzzle, jocuri, carti de colorat etc), ne așteptăm să progresăm exponențial în fiecare an pe baza parteneriatelor de distribuție pe care intenţionăm să le încheiem. În acest sens, am luat în calcul dezvolarea de

parteneriate cu retaileri de carte şi grădini zoologice din toată Europa și nu numai.”, a spus Ian Worboys.
„Ce-a de a doua carte lansată se numește Monkey Crush. Aceasta a fost precedată de Frog Crush, care s-a dovedit a fi un succes în toată Europa în rândul copiiilor cu vârste cuprinse între 3 și 7 ani, dar şi în rândul părinților. Echipa noastră de marketing a creat un univers Crush în care copiii pot învăța despre animalele din întreaga lume într-un mod distractiv, iar părinţii găsesc resurse creative de a interacţiona cu cei mici.”, a spus Ian Worboys.

Conform studiilor recente, părinții moderni petrec mai mult timp în preajma celor mici, comparativ cu perioada anilor 60. Guila M. Dotti Sani de la Institutul Universitar European și Judith Treas de la Universitatea din California, Irvine au realizat un studiu care arată faptul că mamele moderne din 11 țări occidentale au petrecut cu aproape o oră mai mult având grijă de copiii lor în 2016, faţă de mamele din 1965. Tații petrec în zilele noastre aproape o oră participând la activități dedicate copiilor, comparativ cu tații din 1965, care petreceau în medie doar 16 minute. Tendința nu se aplică numai părinților cu o educație înaltă, ci tuturor.

Analiza de la Pew Research Center confirmă cercetarea. În SUA, mamele și tații moderni petrec din ce în ce mai mult timp în preajma copiilor. Faţă de 1960, timpul s-a dublat.
Aceste cărți se regăsesc pe lista de dorințe a lui Ian Worboys, pe care a scris-o după ce fiul său, Robert, şi-a pierdut viaţa în tihnă, în somn, ca urmare a sindromului decesului cardiac brusc, în ianuarie 2016. Robert avea doar 27 de ani. În memoria sa, omul de afaceri a scos la lumină versurile pe care le-a scris pentru a-i încânta pe cei patru copii ai săi, când aceștia erau mici, și a înființat fundația The Robbie Bobby Foundation. 10% din profitul generat de vânzarea cărților şi produselor Crush este donat organizației caritabile, a cărei misiune este aceea de a ajuta persoanele care se confruntă cu probleme de sănătate, dar și tinerii sportivi pentru care o donație mică poate avea beneficii semnificative.

Despre The Crush Series
Cărțile din seria Crush sunt scrise în versuri, în limba engleză de către Ian Worboys, sunt ilustrate de către Silke Diehl, și sunt concepute ca un univers educațional și distractiv în care copiii învață jucându-se, reprezentând și o sursă de inspirație pentru părinți. Pe lângă primele două cărți din serie, Frog Crush & Monkey Crush, site-ul Crush are jocuri, cărți audio, cântece și alte elemente cool, care îi vor ajuta pe copii să învețe într-un mod distractiv și antrenant de la personajele amuzante ale seriei Crush.

Continue Reading

Trending