Connect with us

Media

7 filme de excepție în competiția Cinepolitica 2019 – activism, justiție oarbă, deportări

Published

on

Șapte dintre cele mai noi și apreciate filme cu temă politică se regăsesc în competiția Festivalului Internațional de Film Cinepolitica 2019, care va avea loc între 18 – 21 aprilie, la Cinema Elvire Popesco. Campania electorală din Franța, activismul social, justiția oarbă și deportările în URSS sunt temele abordate în patru dintre cele șapte filme din competiție.

Printre acestea se numără și “Libre”, documentarul ce dezbate drepturile omului prin povestea activistului Cédric Herrou, un simplu fermier ce luptă cu politicile franceze de imigrare, cu riscul de a-și pierde propria libertate.

Libre” (regia Michel Toesca), documentar premiat la Cannes și Valladolid, prezintă lupta unui om cu un întreg sistem judiciar și social în demersul său cât se poate de nobil: ajutorul dat unor imigranții ce caută o soarta mai bună în Europa. Cédric le oferă acestora, în ferma sa, protecție și mâncare în călătoria lor inumană. Printre aceștia se găsesc mulți minori, orfani sau invalizi. Hăituit și condamnat de autorități pentru faptele sale, Herrou intră în atenția mass-mediei internaționale și bătălia sa devine subiect de prim-plan chiar și în New York Times. Regizorul Michel Toesca decide să documenteze întregul calvar, fără a beneficia de o echipă de filmare în adevăratul sens al cuvântului, pentru a da un semnal de alarmă unei lumi aflate într-un grav impas moral.

 

“Premiere Campagne” (regia Audrey Gordon), marele câștigător al festivalului de film Politikos, spune povestea lui Astrid Mezmorian, o tânără jurnalistă, proaspăt angajată a postului France 2, a cărei primă misiune este să urmărească campania electorală a celui mai tânăr candidat la prezidențiale – Emmanuel Macron. Două luni de maraton, pentru doi novici. Un documentar din culisele redacției televiziunii France, care dezvăluie o nouă perspectivă a alegerilor prezidențiale din 2017, din Franța.

Murer: Anatomy of a trial, filmul de lung metraj în regia lui Christian Frosch, ne aduce în sala de judecată a unuia dintre cele mai controversate procese din Austria. Față în față cu Franz Murer, supranumit și Măcelarul din Vilnius, supraviețuitorii crimelor în masă depun mărturie pentru a pedepsi un artizan al Holocaustului și pentru a obține dreptate: dar fără niciun rezultat.
Într-o epocă în care naționalismul câștigă din ce în ce mai mult teren și există din ce în ce mai puține rezerve în fața ideologiilor care se presupun de mult apuse, cazul Murer este un subiect deprimant. Filmul arată cât de puțin cântărește adevărul și justiția atunci când sunt puse în balanță cu interesele politice.

Eternal Winter” (regia Attila Szász, cu Marina Gera, Sándor Csányi, Laura Döbrösi ) prezintă experiența celor 700.000 de maghiari deportați în URSS la sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial în lagărele de muncă forțată. Protagonista filmului este o femeie constrânsă să-și trăiască alături de fiica sa și alte zeci de femei existența de coșmar într-una din aceste tabere sinistre ale Gulagului. Pe acest fundal plin de tragism, interacțiunea dintre oameni va aduce singurul strop de umanitate la care se mai poate spera. O dramă puternică, o producție completă, magistral jucată, regizată și filmată.

Media

TVR 2: Preselecţii „Câştigă România!” în Capitală

Published

on

Virgil Ianțu, gazda „Câștigă România!”, invită pasionații concursurilor cultură generală să se înscrie la preselecţiile unicului program de acest gen pe teme despre România din peisajul media!

 

În data de 15 noiembrie, între orele 14:00 și 19:00, la sediul Televiziunii Române, intrarea din strada Strada Ermil Pangrati nr. 28, sector 1, Bucureşti, fanii „Câștigă România!” au şansa să-şi împlinească visul: să devină concurenţi şi să câştige premiile puse în joc de TVR 2 şi TVR 2 HD.

Concurs unic în peisajul media, „Câștigă România!” vine în întâmpinarea dorinței fanilor şi îi provoacă pe toţi cei dornici să-şi testeze cunoştinţele de cultură generală pe teme despre ţara noastră şi să ia parte la preselecţiile celui de-al şaselea sezon.

 

Producţie 100% românească, a Televiziunii Române împreună cu compania Zucchero Media, “Câştigă România!” este o emisiune-concurs de cultură generală difuzată la TVR 2 şi TVR 2 HD prezentată de Virgil Ianţu. În fiecare ediţie, în platoul emisiunii se află trei concurenţi. Calculatorul alege de pe harta României un judeţ de graniţă ca punct de plecare, iar misiunea celor aflaţi în concurs este să ajungă într-un alt judeţ, tot de graniţă. Pentru a merge mai departe, participanţii trebuie să răspundă corect la întrebări de cultură generală ce au legătură cu judeţele “prin care trec”. Concurentul care reuşeşte să câştige zece ediţii consecutive, maximum de ediţii la care poate participa prin regulament, intră şi în posesia Marelui Premiu “Câştigă România”, un autoturism.

 

“Câştigă România!”a devenit una dintre cele mai cunoscute şi îndrăgite emisiuni de gen din Romania, aceasta fiind remarcată şi la nivel internaţional. Emisiunea-concurs de pe TVR 2  s-a lansat pe piaţa internaţională, iar în premieră formatul românesc prezentat de Virgil Ianţu va fi adaptat pentru publicul american. Actriţa Whoopi Goldberg va fi producătoarea show-ului, care se va intitula „Win Your Country“.

În 2017, producţia TVR a fost selecţionată la Eurovision Creative Forum, organizat de EBU (European Broadcasting Union). Un an mai târziu, concursul de cultură generală de la TVR 2 a fost selectat în finala “International Format Awards 2018”, la secţiunea Cel mai bun format de game show de studio, într-o competiţie internaţională în care se premiază cele mai valoroase formate de emisiuni.

Continue Reading

Media

Ştirile TVR vor fi prezentate într-un decor nou, dintr-un studio multifuncţional

Published

on

Emisiunile informative ale Televiziunii Române vor fi transmise, din 3 noiembrie 2019,  din Studioul 2 al TVR, care a fost transformat într-un platou TV multifuncţional, dotat cu tehnologie modernă, care asigură transmisia în sistem High Definition. Acest proiect este parte a unui proces mai amplu de modernizare a televiziunii publice care va emite integral, în sistem HD, pe canalele TVR 1 şi TVR 2.

„Noua identitate vizuală a Știrilor TVR oferă telespectatorilor o imagine comparabilă cu cea a unui program informativ de la orice post european”, declară Mădălina Rădulescu, director al Ştirilor TVR. „În spatele tehnologiei moderne rămâne, însă, esenţa ştirilor reprezentative pentru misiunea televiziunii publice. O selecție riguroasă, relevanţa informației şi credibilitatea dobândită prin verificarea atentă a surselor fac ca subiectele din cele aproape 12 ore zilnic de programe informative, difuzate pe canalele TVR, să servească interesului tuturor telespectatorilor”, adaugă Mădălina Rădulescu.

 

Transmisiunile din noul studio vor beneficia atât de tehnologia High Definition, cât şi de o dinamică vizuală sporită, asigurată de un Video Wall de 30 m² de led HD de înaltă rezoluţie, completat de un wall secundar de 15 m² în tehnologie IPS şi de un pachet grafic modern.

Ecranele sunt integrate într-un concept scenografic nou, realizat de arhitectul Petre Ţalea, care  asigură „identitatea Ştirilor TVR prin imaginea spaţiului creat atât prin formă, materiale, cât şi prin dispunerea spaţiilor de prezentare, inclusiv pe verticală”.

 

Studioul 2 al Televiziunii Române va găzdui Telejurnalele TVR 1 şi TVR 2, precum şi producţii de actualitate ale televiziunii publice.

 

Canalele TVR 1 şi TVR 2 ale Televiziunii Române vor emite, din 3 noiembrie 2019, integral, în sistem High Definition (HD), oferind telespectatorilor o experienţă vizuală care va dubla calitatea producţiilor precum „Vedeta populară”, „Câștigă România!”, „Dosar România”, „Dispăruți fără urmă”, „Memorialul durerii”, „Drag de România mea!”, dar şi a filmelor şi documentarelor TVR.

 

Canalele TVR 1 HD şi TVR 2 HD vor putea fi recepţionate în sistem digital terestru, la nivel naţional (DVBT2); prin satelit, în pachetul emis de SRTv, precum şi în sistem digital, la toţi operatorii de cablu din România.

Continue Reading

International

CENTRAL EUROPEAN MEDIA ENTREPRISES VA FI ACHIZIȚIONATĂ DE PPF

Published

on

CENTRAL EUROPEAN MEDIA ENTREPRISES VA FI ACHIZIȚIONATĂ DE PPF Tranzacția este evaluată la aproximativ 2.1 miliarde USD 4.58 USD per acțiune comună din clasa A în numerar 32% Premium la prețul de acțiune neafectat

Hamilton, Bermuda – 27 octombrie, 2019 – Central Media Entreprises Ltd. (“CME” sau “Compania”) (NASDAQ / Prague Stock Exchange: CETV) a anunțat astăzi că a semnat un acord final de achiziție a companiei de către un afiliat al PPF Group N.V. (“PPF Group”), într-o tranzacție în numerar evaluată la aproximativ 2.1 miliarde USD.

Conform clauzelor acestui contract, deținătorii acțiunilor comune din clasa A, emise și restante, vor primi 4.58 USD pe acțiune. Această evaluare reprezintă o majorare de aproximativ 32% din prețul acțiunilor CME, înainte de anunțul din 25 martie 2019, referitor la inițierea unui proces de explorare și evaluare al posibilelor strategii alternative de către Companie.

Jim Billock, Președintele Consiliului Director al CME, a declarat “Comitetul Special al Consiliului împreună cu consilierii noștri au realizat o evaluare extinsă a alternativelor implicând un număr semnificativ de părți strategice și financiare. Anunțul de astăzi reafirmă angajamentul nostru de a oferi valoare tuturor acționarilor.”

Printr-o declarație comună, Michael Del Nin si Christoph Mainusch, Co-Chief Executives Officers, au declarat următoarele: “În ultimii șase ani, în timp ce transformam acest business asigurând o creștere uimitoare a profitabilității, focusul nostru a fost acela de a crea valoare pentru proprietarii noștri. Această tranzacție care reprezintă punctul culminant al acestor eforturi, este corectă pentru acționari și o concluzie satisfăcătoare a uneia dintre cele mai reușite transformări ale unei companii de media de top din aceste timpuri. Ne bucurăm că Grupul PPF, cu rezultate de business deosebite în mai multe industrii, împărtășește perspectiva noastră asupra conținutului local și a capacității sale de a atrage audiențe mari în televiziune.”

Acest contract a fost aprobat în unanimitate de către CME Consiliul Director, în baza recomandării Comitetului Special al Consiliului. AT&T Inc, cel mai mare acționar al CME, a votat în favoarea tranzacției. Achiziția urmează să fie finalizată la jumătatea anului 2020, după ce va primi aprobările necesare și după ce se vor aduce la îndeplinire clauzele contractuale. Încheierea tranzacției nu este supusă niciunei constrângeri financiare.

Consilierii finaciari ai Companiei au fost Allen & Company LLC și Bank of America Merrill Lynch, iar consilier juridic a fost Covington & Burling LLP.

Despre CME: CME este o companie de media și divertisment cu afaceri în cinci țări din Europa Centrală și de Est, cu o populație cumulată de aproximativ 45 milioane de oameni. Operațiunile CME cuprind 30 de televiziuni în Bulgaria (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady și Ring), Republica Cehă (Nova, Nova 2, Nova Cinema, Nova Sport 1, Nova Sport 2, Nova International, Nova Action și Nova Gold), România ((PRO TV, PRO 2, PRO X, PRO GOLD, PRO CINEMA, PRO TV Internațional și PRO TV Chișinău), Slovacia (TV Markíza, Markíza International, Doma și Dajto) și Slovenia (POP TV, Kanal A, Brio, Oto și Kino). CME este listat la NASDAQ Global Select Market și la Prague Stock Exchange sub simbolul “CETV”.

Continue Reading

Trending