Connect with us

Digital

300 de elevi si studenți români pasionați de tehnologie pot ajunge gratuit la cel mai mare festival dedicat Internetului

Published

on

iCEE.fest a lansat azi, în premieră, un program de burse pentru elevii si studenții pasionați de tehnologie si Internet, dar care au posibilități materiale reduse, precum si o aplicație pentru telefonul mobil în care cei interesați pot viziona gratuit toate înregistrările ediției 2017, anunta radardemedia.ro

iCEE.fest, festivalul care aduce la Bucuresti în doar două săptămâni giganții Internetului si experți în digital si tehnologie din întreaga lume , a anunțat astăzi un program dedicat elevilor si studenților cu posibilități materiale reduse dar care îsi doresc să învețe cele mai noi tendințe din domeniu.


“În fiecare an primim mesaje de genul: “Copilul meu ar vrea să vină la festival, există si sistem de plată în rate?” sau “Salariul meu este 300 de euro dar as vrea să o ajut pe fiica mea să participe”. 50% discount pentru elevi si studenți nu e suficient, încă, în România de azi. Acesta e motivul pentru care, anul acesta, am decis să facem ceva
”, a explicat, într-o postare pe Facebook, fondatorul iCEE.fest, Dragos Stanca.

 

Cum poți primi sau oferi o bursă iCEE.fest?

Programul funcționează astfel: pe pagina dedicată proiectului – sunt asteptate propuneri de cazuri speciale (elevi si studenți cu posibilități materiale reduse, cu merite deosebite) care merită să participe la festival – sunt acceptate si auto-propuneri.

Echipa iCEE.fest va propune partenerilor actuali si/sau celor care se vor înscrie în program sponsorizarea unui număr de bilete cu preț redus – elevii si studenții beneficiază deja de reduceri de 50% – si, astfel, în limita locurilor disponibile, circa 300 de tineri cu posibilități materiale reduse vor avea sansa să participle la evenimentele din cadrul festivalului.

În cazul în care numărul cazurilor propuse care se vor califica la program va depăsi capacitatea maximă posibilă, criteriul de departajare va fi cel cronologic – în funcție de momentul înscrierii.

În plus, toți elevii si studenții care vor îndeplini criteriile necesare vor beneficia de vouchere cu ajutorul cărora vor avea acces gratuit, după festival, în platforma iCEE.academy (unde vor fi disponibile prezentările din cadrul festivalului).

Digital

Atena Boca este singura româncă aleasă de Facebook în programul Community Leadership 2018

Published

on

De numele Atenei Boca se leagă nu numai asociația „La primul bebe”, pe care a fondat-o după ce a devenit mamă, ci și cea mai activă și mai amplă comunitate online de la noi, destinată gravidelor și proaspetelor mame, care a reușit în câțiva ani să aibă un impact real în societate prin sprijinul emoțional și informațional oferit celor peste 52.000 de membri și prin strângerea unei sume de aproape jumătate de milion de euro în campaniile sale umanitare.

Și tocmai puterea comunității, pe care Atena a învățat-o alături de membrii asociației sale, este cea care i-a adus o veste cu totul și cu totul specială: este singura româncă aleasă de Facebook să facă parte din programul Community Leadership 2018, din peste 6000 de aplicații din aproape toate țările lumii.

Pe numele său complet Facebook Community Leadership Program Residency and Fellowship, acesta este un program de un an oferit și coordonat de Facebook Headquarters, care sprijină cei mai puternici lideri de comunități din întreaga lume să își ducă la capăt viziunea și misiunea, atât prin burse, dar mai ales prin training continuu vreme de 12 luni. „Va fi o școală extraordinară pentru mine să pot învăța direct de la sursă atât de mult timp și să am șansa uriașă să îi întâlnesc pe cei mai buni din lume. Un networking la nivel înalt. Sunt singura din Romania, da, și suntem doar 20 de persoane din Europa, restul vin de pe celelalte continente”, spune încântată Atena.

Fondatoarea „La primul bebe”, cea mai mare comunitate de sprijin pentru mame educate de la noi, povestește că a aplicat pentru acest program în februarie anul acesta. „Scria pe el numele meu, atât de bine se potrivea descrierea lui cu ceea ce fac eu de aproape șase ani. Am trecut printr-un lung proces de selecție și sunt foarte fericită că am trecut toate probele. Pentru mine este o onoare să îmi fie validată activitatea de însăși platforma în care am construit comunitatea La primul bebe. Înseamnă foarte mult. Îmi întărește ideea că oricine poate să construiască ceva cu sens atunci când își găsește drumul, când își urmează talentele, când are în vedere și binele celor din jur și nu doar pe al lui”, crede Atena.

Asociația pe care a fondat-o, „La primul bebe”, numără în prezent peste 52.000 de membri activi și își desfășoară activitatea în 17 orașe din țară. Totul a pornit dintr-o nevoie personală a Atenei, care, imediat după nașterea fiului ei, a simțit nevoia să găsească informații rapid și din surse de încredere, dar mai ales să vadă că și alte mame trec prin experiența ei. Așa a creat un grup închis pe Facebook în care a invitat 10 amice care deveniseră și ele mame de curând și, în mai puțin de o lună, a strâns în jurul ei 400 de membri. Grupul a devenit în scurt timp o adevărată comunitate, astăzi cu peste 52.000 de persoane, în care mamele din întreaga țară și de peste hotare înscrise în program în urma unui proces de selecție primesc sprijin în perioada sarcinii și în primii 4 ani după naștere prin: apartenența la o comunitate online activă și educată, informare prin experți din diverse domenii, acces la evenimentele sale de educație parentală de înaltă calitate, organizate special pentru ele. Acum, „La primul bebe” reprezintă cea mai activă și mai amplă comunitate online de la noi, cu peste 100 de evenimente organizate, în ultimii 5 ani, și cu peste 20.000 de părinți prezenți la acestea.

Un model de antreprenor care a creat o punte puternică între online și offline, Atena Boca a reușit prin intermediul asociației pe care o conduce și să ajute. Așa se face că eforturile acestei comunități de mame s-au concretizat în campanii caritabile importante. „La primul bebe prematur” a reușit să doteze maternitățile din 6 orașe cu pompe de sân atât de necesare. Asociația a contribuit apoi cu strângerea a 104.000 de euro, bani cu care se construiește un etaj „La primul bebe” în proiectul MagicHome, refugiul părinților cu copiii bolnavi de cancer. De asemenea, campania „La primul bebe – Butonul roșu” a contribuit la dotarea secției Terapie intensivă nou-născuți (TINN) Marie Curie cu un sistem de supra-avertizare ce micșorează rata mortalității și, de asemenea, a maternității din Sibiu cu incubatoare neo-natale, amândouă în valoare de 150.000 de euro. În total peste 400.000 Euro strânși pentru proiecte umanitare de impact.

Continue Reading

Digital

40 de școli încep anul școlar în Digitaliada

Published

on

Fundația Orange lansează ediția 3.0 a programului Digitaliada și adaugă 10 noi școli selectate prin concurs deschis: Uriu (Bistrița-Năsăud), Costești (Buzău), Teregova (Caraș-Severin), Luna de Sus (Cluj), Sita Buzăului (Covasna), Dragomirești (Dâmbovița), Medieșu Aurit (Satu-Mare), Turnu Roșu (Sibiu), Ivănești (Vaslui), Tîmboești (Vrancea).

Astfel, 40 de școli de la sate, din 26 de județe, intră în anul școlar 2018-2019 cu laboratoare digitale complet echipate și cu materiale digitale educaționale pentru Matematică și Informatică. Peste 130 de directori și profesori de Matematică și Informatică din cele 40 de școli au participat la sesiunile de formare. Aceștia au acces la aplicațiile educaționale instalate pe tablete, la 124 de proiecte didactice adaptate și șase ghiduri de predare digitală. Astfel, 4.500 de elevi din mediul rural învață în Laboratoare Digitale dotate cu 1.150 tablete, 41 de laptopuri, 38 de videoproiectoare și ecrane de proiecție.

Digitaliada este un program de educație digitală, care se desfășoară cu avizul Ministerului Educației Naționale și care își propune încurajarea folosirii tehnologiei pentru îmbunătățirea performanței școlare. Pentru a crește performanțele școlare ale elevilor și pentru a-i pregăti pentru oportunitățile viitorului, Fundația Orange a investit în programul Digitaliada 1,3 milioane euro.

La nivel rural, se încurajează învățarea prin metode digitale interactive a matematicii și TIC pentru elevii claselor V-VIII. La nivel național, Fundația Orange susține educația digitală prin dezvoltarea platformei online www.digitaliada.ro și prin concursul de materiale digitale #Digitaliada. Platforma este un hub online de conținut educațional, ce poate fi accesat și folosit de oricine este interesat, elevi sau profesori din toată țara.

 „Rezultatele înregistrate după primii doi ani de Digitaliada confirmă faptul că metodele digitale contribuie la o mai bună înțelegere a noțiunilor teoretice și la un grad mai mare de implicare la clasă din partea elevilor. Cercetarea realizată de experți în sociologie și educație pe parcursul ediției Digitaliada 2.0, arată că mai bine de jumătate dintre elevi (56%) și-au descărcat aplicațiile folosite la școală și pe device-urile pe care le au acasă” a declarat Dana Deac, Președinte al Fundației Orange.

Profesorii din școlile Digitaliada și-au însușit metode alternative de lucru la clasă, au creat o comunitate și au devenit modele în județele lor.

În opinia profesorilor, folosirea instrumentelor digitale reprezintă o metodă eficientă de combatere a absenteismului și a abandonului școlar, în cazul copiilor cu rezultate slabe la învățătură. În cazul elevilor cu rezultate medii și bune la învățătură, aceste metode sunt folosite și apreciate pentru că oferă feedback imediat, îi motivează să se autodepășească și să se dezvolte la nivel personal.

80% dintre părinții elevilor participanți la program consideră că, în învățarea materiei, este de mare ajutor pentru elevi să folosească internetul și tableta/calculatorul în timpul orelor.

„Îmi place să învăț pe tabletă. Orele sunt diferite, putem să vorbim, să colaborăm între noi. Doamna profesoară ne încurajează să mergem să îi ajutăm și pe cei care nu prea se descurcă. Iar eu mă bucur, pentru că îmi place să ajut”, spune Costel, elev în clasa a VI-a la școala gimnazială Mircea-Vodă, județul Brăila.

Continue Reading

Digital

Peste 45.000 de fotografii au fost înscrise în competiția Huawei Next Image Awards

Published

on

Te-ai gândit vreodată cum se simte un fotograf profesionist atunci când munca lui este apreciată de o audiență largă? Dacă te regăsești în această postură, să știi că nu ești singurul!

Numărul de fotografii care s-au înscris în competiția “Next Image”, organizată de Huawei, o dovedește perfect – doar în România, participanții au înscris peste 3.000 fotografii realizate de ei. Cea mai populară categorie de până acum este Nature, cu peste 16.000 de fotografii înscrise în total în competiție, la nivel global. Dacă te gândești să mergi într-o vacanță, aceasta va fi o ocazie potrivită să îți înscrii imaginile surprinse în această categorie.

Este fascinant să regăsim atât de multe povești unice și interesante, în fiecare dintre fotografiile înscrise în competiția “Next Image”. Va fi extrem de greu să selectăm marele câștigător din rândul fotografiilor deja înscrise în competiție și ne așteptăm să primim chiar mai multe înscrieri în perioada următoare”, afirmă Tomasz Lazar, membru al juriului și laureat al World Press Photo.

Pe lângă șansa de a deveni fotografi recunoscuți, prin publicarea fotografiilor în revista National Geographic, câștigătorii se vor putea bucura de premii substanțiale. Câștigătorul marelui premiu, pentru cea mai bună fotografie, va primi suma de 10.000 de euro, un laptop Huawei MateBook X și șansa de a pleca într-o expediție foto în Italia. Autorii celor mai bune 3 fotografii din fiecare categorie (Faces, Good Night, Hello Life!, Check-In, Nature, Storyboard), vor câștiga premii în bani, laptopuri Huawei Matebook X și smartphone-uri din seria Huawei P20.

Așadar, în cazul în care consideri că ai o înclinație spre fotografie, nu mai ezita și înscrie-ți fotografiile în competiție până la data de 20 august. Perioada de votare se încheie pe 28 august, iar juriul va decide câștigătorii pe data de 10 septembrie.

Continue Reading

Trending